Amennyiben a bankváltás mellett határozunk fontos, hogy az új számla megnyitása után be kell állítanunk a megbízásainkat amennyiben mi intézzük a váltást és nem bízzuk az új bankunkra. A csoportos beszedési megbízások rögzítéséhez szükségesek a szolgáltatói számlák (például a víz, gáz, vagy internetszámla), ezeken található meg a szolgáltató és felhasználó azonosítót. Az állandó megbízásokat pedig legegyszerűbben egy régi számlakivonatunkról lehet összegyűjteni.
Lehetőségünk van egyszerűsített bankszámla váltásra. Az egyszerűsített, bankváltás célja, hogy gyorsabbá és gördülékenyebbé tegye az adminisztrációt bankváltás esetén. A legfontosabb eleme, hogy nem kell mindkét bankba bemenni ügyet intézni. Elég azt a pénzintézetet felkeresni, ahol számlát szeretnénk nyitni, a további adminisztrációt pedig a két bank elintézi egymás között.
A folyamat röviden így néz ki:
- Megnyitja a választott bankban az új számlát.
- Beadja a számlaváltási meghatalmazást az új szolgáltatónak – ez alapján fogják a bankok átvezetni a csoportos beszedési – és a rendszeres átutalási megbízásokra vonatkozó adatokat.
- A választott bank jelzi az igényt a régi bankja felé.
- A régi szolgáltató átadja a szükséges adatokat a választott pénzintézetnek.
- Ha ez megtörtént, akkor az új szolgáltatónál megnyílik a számla.
- Az új bank rögzít minden adatot, és egyeztet, ha erre van szükség.
- Régi számla megszüntetése.
Ideális esetben csak egyszer kell elmenni a bankba, a folyamat elején. A többit már a bankok intézik el egymás között. Persze ez a folyamat abban az esetben mehet végbe, ha számlánkkal minden rendben van: nincs tartozásunk, nem kapcsolódik hitel a számlánkhoz a korábbi bankunknál, ill. egyeznek az új banknál megadott adataink.
További segítség a Hitel, hitelprogram megoldások | Zöldhitel Csoport (zoldhitel.hu) vagy a Lakás hitel megoldások | Zöldlakáshite (zoldszemelyikolcson.hu) oldalakon, illetve telefonon a 30-326-4703, 30-373-2000 számokon.
#bankváltás #megbízások #bankszámla #csoportos_beszedés