HÍREK

Fontos a vendégéjszakák számának növelése

MTÜ-vezérigazgató: az erőteljes vendégéjszakák számának növelése a legfontosabb feladat

A nagyszabású fejlesztéseknek köszönhetően megújult a magyar turizmus. A jövőben a vendégéjszakák számának erőteljes növelése a legfontosabb feladat – mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) új vezérigazgatója.

Könnyid László kiemelte: a hazai turisztikai eredmények már csak egy hajszálnyival maradnak el a 2019-es, a háború és járvány előtti rekordév adataitól. A 2023-as év a beutazások ütemes visszaépüléséről szólt.

Különösen a fővárosban volt látványos, ahol közel 20 százalékkal nőtt a külföldiek szálláshelyi forgalma. Mindezt annak ellenére sikerült elérni, hogy a szomszédban zajló fegyveres konfliktus mellett az októberi terrortámadás az izraeli beutazóforgalmat szinte lenullázta. Ami főként Budapestet érintette érzékenyen, hiszen ez az ország egyike a magyar főváros fő küldőpiacainak – ismertette.

A belföldi turizmus az elmúlt évben már felülmúlta a 2019-es bázisév eredményeit. Több olyan hónap is akadt, amikor 2022-es nagyon magas értékeket is meghaladta a vendégéjszakák száma.

Ezeknek a folyamatoknak köszönhetően a szálláshelyi bevételek az előző évhez képest infláció feletti mértékben, 23 százalékkal nőttek. Elérték a 859,5 milliárd forintot. Az ágazat kiváló teljesítményének köszönhetően a szolgáltatás-külkereskedelem 2023. harmadik negyedévi tetemes, 3,3 milliárd eurós.

A nagyszabású fejlesztések korszakának lezárultával fő feladatnak nevezte, hogy a magyar turizmus megújult. Magasabb minőségi és versenyképesebbé vált kínálatát úgy vigyék piacra, hogy közelebb kerüljön a 2030-ra felállított stratégiai cél elérése. „Mintegy 10 millió vendégéjszaka-többlet elérése a feladatunk”- mondta.

Új nézőpontok bevezetése

Új nézőpontok bevezetését tartja szükségesnek a marketingben és értékesítésben. Eltérő feladatokat és fókuszokat igényel a nemzetközi szinten jelenleg is önálló márkaként megjelenő főváros külpiaci értékesítése, mint a magyar vidék piacra vitele.

Utóbbihoz segítség, hogy elkészült a hazai térségek, köztük is a zászlóshajónak számító Balaton márkakoncepciója. Ezzel nyer értelmet és alátámasztást a Budapesten kívüli desztinációk aktívabb külpiaci marketingje, amelyet célorientált szempontok alapján képzelnek el.

A kampányok hatékonyságáról az európai szinten egyedülálló adatvagyon is gondoskodik. Amely a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központnak (NTAK) köszönhetően 2019 óta áll az MTÜ rendelkezésére, és pontosan célzott, adatalapú marketingtevékenységet tesz lehetővé.

A szabályozás

A vezérigazgató szerint az ágazati jogszabályok esetében fontos, hogy szabályozásról és ne túlszabályozásról legyen szó. A jogszabályi környezetet úgy kell alakítani, hogy az a turizmus fejlesztését, a turisztikai szereplők versenyképességének erősítését szolgálja – figyelmeztetett. Példaként említette az online szállásközvetítés törvényi szabályozásának a Booking.com-botrány nyomán folyamatban lévő módosítását. Amely szerint a szállásközvetítő platformoknak 45 napon belül teljesíteniük kell a szállásadónak fennálló fizetési kötelezettségüket.

A jövőben hasonló szellemben vizsgálhatják felül az ágazati jogszabályokat, ha szükséges, egyszerűsítésére, korszerűsítésére, illetve hiánypótló szabályozások létrehozására – sorolta. Elengedhetetlennek nevezte, hogy a változtatások előkészítésébe és kidolgozásába a turisztikai szakmai szervezeteket is bevonják, hogy az új szabályozás valóban hatékony és fenntartható legyen.

A kiszámítható gazdasági környezet ugyanis előfeltétele a kis- és középvállalkozások bővülő teljesítményének, amely nélkül elképzelhetetlen a magyar gazdaság tartós növekedése.

A kormányzat eddig is húzóágazatként tekintett a turizmusra, amit több, az ágazatot segítő intézkedéssel és új támogatási formával is kifejezésre juttatott a pandémia, majd az azt követő helyreállás és az energiaválság idején is.

Szeptember óta ismét nőtt a fizetések vásárlóereje, ami így megnyitotta az utat a belföldi vendégéjszakák további növekedése előtt.

„Bízunk abban, hogy idén a hazai vendégforgalom ismét erőteljesen, mind a 2022-es, mind a 2019-es szintet meghaladóan növekszik majd. És hasonlóan pozitív várakozással tekintünk a nemzetközi vendégérkezések alakulása elé is 2024-ben” – fogalmazott.

Bővül a család? Munkahely miatt költöznétek? Lakásfelújítás előtt álltok? Kalkulálj a Lakáshitel kalkulátor ügyfeleinknek | Zöldlakáshitel (zoldlakashitel.hu) oldalunkon vagy add meg igényedet Lakáshitel ajánlatok | Zöldlakáshitel (zoldlakashitel.hu) és mi egyedi ajánlatot készítünk céljaid megvalósításához! 

#vendégéjszakák #vendégszám #turizmus #Balaton #szálláshelyek

vendégéjszakák

Forrás: www.mti.hu

vendégéjszakák

MEGOSZTÁS

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE ÉS ÉRTESÜLJ AZ ELSŐK KÖZÖTT A ZÖLD HITELLEL KAPCSOLATOS ÚJDONSÁGOKRÓL!

Fontos számunkra, hogy a lakáshitel és CSOK támogatás iránt érdeklődők minél frissebb információkhoz jussanak, ezért lehetőséget teremtünk a kérdések feltételére, illetve a folyamatos információküldésre hírlevél formájában. Köszönjük, ha feliratkozol hírlevelünkre!

Köszönettel: Zöldhitel Csoport www.zoldhitel.hu

KORÁBBI HÍREK

MTÜ
turizmus

MTÜ: népszerűek a kempingek

MTÜ: egyre népszerűbbek a kempingek és a közösségi szálláshelyek is Egyre népszerűbbek a kempingek és a közösségi szálláshelyek is. Kempingezni a németek és a lengyelek

TOVÁBB OLVASOM »