HÍREK

Árfigyelő segíti a piaci versenyt

GFM: hatékonyan segíti az élelmiszerárak csökkenését az online árfigyelő

A Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) szakmai támogatása mellett a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2023. július 1-jén indította el az online árfigyelő rendszert. Az árfigyelő az elmúlt több mint egy hónap tapasztalatai alapján rendkívül hatékonynak bizonyult, és a legnagyobb üzletláncok között olyan árversenyt generált, amely jelentős részben ellensúlyozta az egyes alapvető élelmiszerekre alkalmazott árstop augusztus 1-től történő kivezetésének hatásait – hangsúlyozta pénteki közleményében a minisztérium.

A rendszer indulása óta a 62 termékkategóriából 52 termékkategóriában csökkentek a termékek átlagárai. A megfigyelt termékcsoportok átlagárai augusztus 9-ével bezárólag átlagosan 6,5 százalékkal mérséklődtek. Aminek több mint 0,5 százalékpontos inflációcsökkentő, illetve mintegy 1,8 százalékpontos élelmiszerinflációt csökkentő hatása lehetett a KSH inflációs fogyasztói kosarának súlyait figyelembe véve.

2023. július 1. óta a zöldségárak csökkentek a leginkább,

  • így az étkezési újburgonya több mint 45 százalékkal,
  • a zöldpaprika közel 37 százalékkal,
  • a paradicsom 25 százalékkal,
  • illetve a fokhagyma 22 százalékkal lett olcsóbb.

Ugyanakkor a tojás ára is 27 százalékot meghaladó mértékben csökkent, valamint a spagetti és az alma ára is több mint 15 százalékkal mérséklődött az árfigyelő indulásától számítva.

A közlemény szerint az élelmiszer-árstop augusztus eleji kivezetésének áremelő hatása a kormányzati inflációletörő intézkedéseknek köszönhetően mérsékelt volt: a rendszerben megfigyelt termékcsoportok átlagárai átlagosan 1 százalékkal növekedtek, ugyanakkor az augusztusi időszakot tekintve 25 termékkategóriában továbbra is árcsökkenés volt megfigyelhető. Augusztus eleje óta 20 százalékot meghaladóan csökkent az étkezési újburgonya és a tojás ára. Illetve számos termékcsoportban, mint például a zöldpaprika, sárgarépa, paradicsom, finomliszt, banán és narancslé esetében 5 százalék feletti átlagos árcsökkenés volt. A kenyerek közül a fehér és félbarna kenyerek árai augusztus elején további közel 2 százalékkal mérséklődtek a júliusi átlagosan 9 százalékos kenyérárcsökkenést követően.

Az árak csökkenését a kormányzat által június 1-jén elindított, illetve augusztus 1-jétől kibővített kötelező akciózás is támogatta.

Az online platform népszerűségét jól mutatja, hogy látogatóinak száma augusztus első hetében átlépte az 1 milliót. A szabadszavas keresések száma megközelíti a 490 ezret. Amelyek során a látogatók augusztusban leggyakrabban a cukor, csirkemell, tej, olaj és liszt szavakra kerestek.

Az árfigyelő hozzájárul a családok megvédéséhez, hiszen elkezdte letörni az élelmiszerárakat, a multikat árcsökkentésre kényszeríti, így jelentősen segíti az infláció egy számjegyűre csökkentését – hangsúlyozta a GFM pénteki közleményében.

Bővül a család? Munkahely miatt költöznétek? Lakásfelújítás előtt álltok? Kalkulálj a Lakáshitel kalkulátor ügyfeleinknek | Zöldlakáshitel (zoldlakashitel.hu) oldalunkon vagy add meg igényedet Lakáshitel ajánlatok | Zöldlakáshitel (zoldlakashitel.hu) és mi egyedi ajánlatot készítünk céljaid megvalósításához! 

#árfigyelő #minisztérium #online #élelmiszer #ksh

árfigyelő

Forrás: www.mti.hu

MTI 2023. augusztus 11., péntek 10:46

vendégéjszakák

MEGOSZTÁS

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE ÉS ÉRTESÜLJ AZ ELSŐK KÖZÖTT A ZÖLD HITELLEL KAPCSOLATOS ÚJDONSÁGOKRÓL!

Fontos számunkra, hogy a lakáshitel és CSOK támogatás iránt érdeklődők minél frissebb információkhoz jussanak, ezért lehetőséget teremtünk a kérdések feltételére, illetve a folyamatos információküldésre hírlevél formájában. Köszönjük, ha feliratkozol hírlevelünkre!

Köszönettel: Zöldhitel Csoport www.zoldhitel.hu

KORÁBBI HÍREK

program
otthonfelújítás

NGM, EM: Otthonfelújítási program indul

NGM, EM: az otthonfelújítási program a családi házak energiahatékonyságának javítását szolgálja. A kormány demográfiai célja világos. Segíteni kell, hogy minden vágyott gyermek megszülethessen, ennek érdekében

TOVÁBB OLVASOM »
kampány
lakásbiztosítás

Lakásbiztosítási kampány: sokan váltottak

A lakásbiztosítási kampány során tízből nyolcan másik biztosítót választottak. A márciusi lakásbiztosítási kampány során új szerződést kötő tulajdonosok és bérlők 84 százaléka másik biztosítót választott

TOVÁBB OLVASOM »