HÍREK

A mobiltelefon a leginkább közös döntés

Magyar Bankholding: együtt döntenek a párok a pénzügyekben, de a mobiltelefon vásárlás a leginkább közös döntés

 

A párkapcsolatban élők több mint fele, 57 százaléka közös kasszán él a párjával. Körülbelül ugyanilyen arányban rendelkeznek közös bankszámlával is a társak. Derült ki a Magyar Bankholding megbízásából készített reprezentatív kutatásból, amelyről az MTI-t kedden tájékoztatták.

A sajtóközleményben kiemelték: családi költségvetést a kutatásban részt vevő párok 49 százaléka egyáltalán nem készít, 22 százalékuk havi szinten számol előre, míg csupán a lakosság 4 százaléka tervez egy évnél tovább.

  • A bevételeket és kiadásokat a megkérdezetettek 56 százaléka egyáltalán nem vezeti írásban, míg azok akik számon tartják a pénzügyeiket, azonos arányban használják a papír alapú, illetve a számítógépes megoldásokat.
  • A felmérés szerint a nők 36 százaléka szeretné, ha párja jobban megtervezné a pénzügyeket, 33 százalék pedig a takarékosságra ösztönözné társát; a férfiaknál 47 százalék és 45 százalék ez az arány.
  • A válaszadók több mint kétharmada (67 százalék) közösen fizeti a rezsit, ahol csak az egyik fél fizeti a számlákat, ott szinte azonos a nők és férfiak anyagi hozzájárulása (11 és 12 százalék).
  • A felmérés szerint a nők intézik a ruhák beszerzését (40 százalék) és a kisebb napi bevásárlásokat (31 százalék). Míg a férfiak inkább a ház és kert körüli teendők (63 százalék), valamint az autó szervizelése (60 százalék) terheit fizetik.

Kifejtették: a párkapcsolatban élők általában megvitatják egymás között azokat a kiadásokat is, amelyek csak az egyik felet érintik.

  • A legtöbben az új mobiltelefon vásárlást (72 százalék),
  • a fizetős egészségügyi szolgáltatást (66 százalék)
  • és az életbiztosítást (64 százalék).

Akadnak olyan kiadások, amelyeket viszont jellemzően nem osztanak meg a párjaikkal: ilyen a fodrász, borbély és kozmetikus igénybevétele és a könyv vagy kulturális kiadás.

  • A megkérdezettek 55 százalékának soha nem volt olyan félretett pénze, amelyről nem szólt társának.
  • 80 százalékuknak pedig nem volt olyan adóssága, amelyet eltitkolt volna.
  • A 45-53 éves korosztályban és a budapestiek körében magasabb azok aránya, akik rendelkeznek titkos pénzzel (28-29 százalék).

A párok a megtakarításokat is főként közösen kezelik, a válaszadók 65 százaléka szerint mindkét fél jövedelméből tesznek félre. 7 százalékuk nyilatkozta azt, hogy egyikük fizetéséből sem takarítanak meg.

Ellentétet a kutatás alapján a párkapcsolatban élők között leginkább a napi kiadások okoznak (54 százalék nyilatkozta ezt), valamint az is megoszthatja a feleket, hogy a rendelkezésre álló jövedelem mekkora részét tegyék félre (40 százalék számolt be erről).

Somogyi Péter, a Magyar Bankholding lakossági üzletfejlesztési ügyvezető igazgatója a közlemény szerint elmondta, hogy a stabil pénzügyi háttér megteremtéséhez nélkülözhetetlen a tudatosság. Különösen a mostani „gyorsan változó időkben”. Már a bevételek és kiadások folyamatos nyilvántartásával is pontosabb képet kap egy háztartás a pénzügyeiről.

#mobiltelefon #bankszámla #párkapcsolat #valentinnap #kiadás #bevétel #MKB #Takarékbank #MagyarBankholding

Forrás: www.mti.hu; Lakáshitel megoldások | Zöldlakáshitel (zoldlakashitel.hu)
mobiltelefon
MTI 2023. február 14., kedd 12:07

Budapest, 2023. február 14., kedd (MTI)

háztartási

MEGOSZTÁS

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE ÉS ÉRTESÜLJ AZ ELSŐK KÖZÖTT A ZÖLD HITELLEL KAPCSOLATOS ÚJDONSÁGOKRÓL!

Fontos számunkra, hogy a lakáshitel és CSOK támogatás iránt érdeklődők minél frissebb információkhoz jussanak, ezért lehetőséget teremtünk a kérdések feltételére, illetve a folyamatos információküldésre hírlevél formájában. Köszönjük, ha feliratkozol hírlevelünkre!

Köszönettel: Zöldhitel Csoport www.zoldhitel.hu

KORÁBBI HÍREK

program
otthonfelújítás

NGM, EM: Otthonfelújítási program indul

NGM, EM: az otthonfelújítási program a családi házak energiahatékonyságának javítását szolgálja. A kormány demográfiai célja világos. Segíteni kell, hogy minden vágyott gyermek megszülethessen, ennek érdekében

TOVÁBB OLVASOM »
kampány
lakásbiztosítás

Lakásbiztosítási kampány: sokan váltottak

A lakásbiztosítási kampány során tízből nyolcan másik biztosítót választottak. A márciusi lakásbiztosítási kampány során új szerződést kötő tulajdonosok és bérlők 84 százaléka másik biztosítót választott

TOVÁBB OLVASOM »