Túri Anikó: felülmúlta a várakozásokat a lakásbiztosítási kampány
Felülmúlta a várakozásokat a márciusi lakásbiztosítási kampány. Az előzetes adatok szerint összesen több mint 461 ezer új lakásbiztosítási szerződést kötöttek, illetve kötöttek újra az ügyfelek. Jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára hétfőn, a tárca és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) közös budapesti sajtótájékoztatóján.
Körülbelül 1 millió ember átlagos értéken számolva 18 ezer milliárd forint értékű ingatlana áll most korszerűbb, jobb ár-érték arányú védelem alatt.A lakásbiztosítások elterjedtségének növekedése az előzetes adatok alapján elérte a 2,2 százalékpontot, jelenleg a biztosított hazai lakóingatlanok aránya 74 százalék. Míg a kampány előtt 72 százalék volt – közölte az államtitkár.
Kandrács Csaba, az MNB alelnöke ismertette. Az előzetes adatok szerint mintegy 175 ezer szerződést korábbi biztosítójuknál kötöttek újra az ügyfelek. 285 ezren pedig új lakásbiztosítási szerződést kötöttek.
Túri Anikó elmondta: a kampány életre hívásának célja a családok vagyoni biztonságának elősegítése, fokozása volt. Magyarországon hagyományosan az ingatlan a legfontosabb vagyontárgy, ezért is szerette volna a kormányzat a lakásbiztosításhoz kapcsolódó pénzügyi döntésre felhívni a figyelmet.
Kiemelt cél volt a verseny fokozása is a biztosítási piacon, ezt szintén teljesítette a kampány. A kedvező hatások már februárban érezhetőek voltak, nőtt a verseny a biztosítók között – fejtette ki az államtitkár.
Hozzátette, hogy a lakásbiztosítási kampány nem egyszeri alkalom volt, a tervek szerint a tapasztalatok kiértékelése után 2025-ben is meghirdetik majd.
Kandrács Csaba kiemelte: a kampány eredményeképpen a lakásbiztosítások nettó növekménye 97 ezer darab. Az ügyfelek a kampány során 188 ezer régebbi biztosítást szüntettek meg.A biztosítási piac nagyobb része nyertese volt a növekedésnek. Magyarországon 14 biztosítónak van lakásbiztosítási terméke, közülük csak kettő vesztett ügyfeleket. Az élénk piaci versenyt mutatja, hogy a négy legnagyobb biztosító is aktív volt a kampány során. Az új szerzések kétharmada hozzájuk köthető – jelezte.
Erőteljes volt az érdeklődés a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások iránt
Az MNB alelnöke kiemelte azt is, hogy az átlagosnál erőteljesebb volt az érdeklődés a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások iránt.A lakásbiztosítási kampány kiemelkedően sikeres volt, elérte célját, megmozgatta a piacot. Növelte annak méretét és erősítette a fogyasztók pénzügyi tudatosságát – értékelte Kandrács Csaba.
Kovács Zsolt miniszteri biztos hangsúlyozta: korábban éves szinten 300-400 ezer lakásbiztosítási szerződésen változtattak az ügyfelek. Most a kampány hatására egy hónap alatt több mint 461 ezer új, illetve megújított szerződést kötöttek. A következő hónapokban dolgoznak azoknak a lépéseknek a meghatározásán, amelyek segítenek abban, hogy a jövő évi kampány még sikeresebb legyen.
Forrás: www.mti.hu