A márciusi lakásbiztosítási kampány második hetében 27 százalékkal több szerződést kötöttek az egyik legnagyobb online biztosítási portálon, mint az elsőben
A márciusi lakásbiztosítási kampány első hetéhez képest a másodikban 27 százalékkal nőtt a szerződéskötések száma a Netrisknél. Ez majdnem tizenegyszeres növekedést jelent az egy évvel korábbi, kampány nélküli héthez képest. A lakásbiztosítási szerződést kötők több mint 80 százaléka új ügyfél – ismertette szerdán kiadott összefoglalójában a biztosításközvetítő.
A március elején elrajtoló kampány első hetében az egy évvel korábbihoz képest tizenegyszer több lakásbiztosítást kötöttek. A második héten az első héthez képest 27 százalékos volt a többlet, ami éves szinten szintén tizenegyszer több szerződésnek felel meg.
A kampány második hetében megkötött lakásbiztosításoknál az átlagdíj 34 ezer forintot tett ki. Ami megegyezik az első hétre vonatkozó átlaggal. 25 ezer forint spórolást jelent a Magyar Nemzeti Bank által publikált 2023. harmadik negyedévi országos átlaghoz képest. Mondta a közlemény szerint Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.
Jelentős eltérések az ajánlatok között
Az egyes biztosítók ajánlatai között pedig jelentős eltéréseket találhatnak az ügyfelek. Extrém esetben akár éves 100-150 ezer forintos díjeltérés is tapasztalható ugyanarra a szolgáltatási tartalomra egy családi háznál. Ezért is érdemes összehasonlítani a különböző ajánlatokat.
A legnagyobb növekedést a Netrisknél a KÖBE, a K&H és a Groupama könyvelhette el a biztosítók között. A Netrisken kötött lakásbiztosítási szerződések több mint 80 százaléka új ügyfél, azaz sikerül új, lakásbiztosítási szempontból eddig kevésbé tudatos háztartásokat megmozgatni.
A kampány során felértékelődött az online csatornák szerepe is, a Netrisken kötött szerződések 72 százaléka teljesen online, ügyintézői segítség nélkül történik.
A Netrisk adataiból kiderül az is, hogy a Magyar Nemzeti Bank feltételrendszerének megfelelő, úgynevezett Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások is népszerűbbek lettek. Az idei kampányban megkötött lakásbiztosítások 35 százalékát adják ezek a konstrukciók, míg egy évvel korábban mindössze 11 százalékos volt a részesedésük.
#lakásbiztosítás #kampány #Netrisk #szerződéskötés
Forrás: www.mti.hu